Lichtweekviertallentoernooi bij Voorster Schaakclub weer prima verlopen

VOORST. – Op 18 september jl. werd voor de 17e achtereenvolgende keer het lichtweekviertallentoernooi in Voorst gespeeld.

De Voorster Schaakclub kan ook dit jaar weer terugkijken op een geslaagd toernooi. Hoewel er dit jaar er minder viertallen meeschaakten dan vorig jaar was het toernooi prima bezet. Elf teams gingen strijden om de felbegeerde RABOBANK wisselbeker in de sfeervolle voetbalkantine in Voorst. Helaas waren de winnaars van vorig jaar (Schaakmaat 1½ uit Apeldoorn) dit jaar niet van de partij. Volop kansen dus voor de andere teams, maar al snel bleek dat er deze avond maar 1 team aanspraak maakte op de eerste plaats. Het team ASG uit Apeldoorn was deze avond heer en meester en wist op 2 remises na al haar partijen te winnen. ASG staat voor Apeldoorns Schaakgenootschap en is een club wat niet meer bestaat, maar gefuseerd is in Schaakstad Apeldoorn. Het viertal schaakt nu gedeeltelijk bij Schaakstad Apeldoorn en de Voorster Schaakclub. De spelers Harry de Bie, Rudy Bloemhard, Marcel Kraaijkamp en Jacques Kuiper hadden met 19 bordpunten een ruime voorsprong op het team van De Stentor (U weet wel, de krant) dat 2e werd met 12,5 bordpunten. Het eerste team van de Voorster Schaakclub werd derde met 12 bordpunten.

Pech was er voor het team van Winnen door Combineren uit Westervoort en omgeving, dat door een vervelende file de eerste ronde misliep en daardoor wellicht net buiten de prijzen viel. Mede dankzij de hulp van de voetbalvereniging Voorst (speelzaal en bardienst) en onze hoofdsponsor de Rabobank liep het toernooi weer prima. Reden genoeg voor de Voorster Schaakclub om volgend jaar wederom dit toernooi te organiseren.