Voorster Schaakclub start het nieuwe seizoen

VOORST. – Na een zomerstop van 2 maanden wordt het voor de schakers uit Voorst en omstreken weer de hoogste tijd om de stukken uit de doos te halen. Op maandag 21 augustus hopen we weer aan het nieuwe schaakseizoen te beginnen.

Wie denkt dat er achter het schaakbord alleen maar peinzende oude mannen zitten die absolute stilte wensen komt bedrogen uit. De Voorster Schaakclub is een gezellige vereniging waar de leden niet alleen komen voor een potje schaken, maar ook voor een gezellig praatje onderling, tijdens en na afloop van de partij. Als rode draad door het seizoen loopt de interne clubcompetitie, men speelt dan een partij op een avond. Ter afwisseling zijn er ook rapidavonden en een snelschaakavond, dan wordt door elk lid meerdere partijen op een avond gespeeld. Verder spelen er vier teams in de Oostelijke Schaakbond tegen teams van andere verenigingen en organiseert de schaakclub ook het Lichtweektoernooi en het Open Voorster Schaakkampioenschap. Dit zijn toernooien waar ook niet leden van de Voorster Schaakclub aan mee kunnen doen, zoals huisschakers en schakers van andere verenigingen.

Veel mensen denken dat schaken moeilijk is, maar dit is zeker niet zo. De spelregels zijn door iedereen te leren. De Voorster Schaakclub wil hier graag bij helpen. De komende maanden zullen we een aantal avonden organiseren waarbij wij belangstellenden graag uitleg geven. U heeft vroeger weleens geschaakt en U wilt weten hoe het ook alweer ging? Of U schaakt weleens achter de computer, maar wilt het beter begrijpen? De schaakclub helpt U graag. De eerste avond zal plaatsvinden op maandag 11 september. Maar ook op de andere maandagavonden kunt U gerust een kijkje nemen op onze clubavond.

Ook voor de jeugd is schaken heel leuk en leerzaam. Voordat de ouderen beginnen te schaken oefenen de jeugdspelers al tussen 18.30 en 19.30 uur. Zij krijgen les met behulp van een door de schaakbond ontwikkelde stappenmethode. Maar ook onze jeugdspelers spelen daarnaast wedstrijden tegen elkaar en tegen andere verenigingen. Ook voor de jeugdspelers geldt: kom gerust eens een keer vrijblijvend langs om eens kennis te maken met het schaakspel.

Nogmaals, we beginnen op maandag 21 augustus. We schaken in de kantine van de voetbalvereniging Voorst, op sportpark "de Forst" aan de Beelelaan in Voorst. De jeugd schaakt van 18.30 uur tot 19.30 uur, de senioren schaken vanaf 20.00 uur. Voor meer inlichtingen kunt U terecht bij onze secretaris John Eekhuis (tel 0575-502054) of voor de jeugd bij Guido van Heuvelen (tel 0575-503700). Maar natuurlijk kunt U ook via internet bij ons terecht: www.voorsterschaakclub.nl. Hopelijk mogen we komende weken weer wat nieuwe gezichten begroeten achter het schaakbord.