Daan Noordhuizen en Tije Bosse winnaars jeugdsnelschaken

VOORST. – Ter afsluiting van het jaar werd bij de Voorster Schaakclub op 30 december weer geschaakt om de snelschaaktitels van de club.

De jeugd speelde 6 wedstrijden met maar 5 minuten bedenktijd. Dat was dus snel zetten en snel de klok indrukken en dan ook nog oppassen dat je niet schaakmat wordt gezet. Tussen de partijen door werden de oliebollen door onze jeugdspelers met veel plezier genuttigd. Na vier speelronden leek Tije Bosse zijn slag te hebben geslagen door medefavoriet Daan Noordhuizen te hebben verslagen. In ronde 5 verloor Tije echter van Sanne Noordhuizen, zodat Daan weer gelijk kon komen. Na 6 speelronden waren Daan en Tije dan ook beiden winnaar met 5 uit 6. Zij mogen de wisselbeker dus ieder een half jaar houden. Verder waren er nog leeftijdsprijzen voor Marcel Albers en Nick Kalberg. Het was een leuke afsluiting van het jaar, maar liefst 18 jeugdspelers deden mee.

Bij de volwassenen was de opkomst dit jaar wat mager. Door de ijzel bleven de meeste leden van buiten Voorst thuis. Toch waren er nog 16 spelers die gingen strijden om de Geert Hoekman wisselbeker. Jeroen Bosch toonde ook in het snelschaken zijn topvorm aan door alle 6 wedstrijden winnend af te sluiten. Hij is dus snelschaakkampioen van de Voorster Schaakclub in 2005. Na afloop werd onder het genot van een oliebol en een drankje nog gezellig nagepraat over het afgelopen schaakjaar en werd alvast vooruit gekeken naar het Open Voorster Kampioenschap, welke op 2 januari begint.