Schaakseizoen in Voorst gaat weer van start

VOORST. – Na een zomerstop van 2 maanden is het voor de schakers uit Voorst weer de hoogste tijd om te beginnen. De Voorster Schaakclub is een vereniging met een bloeiende jeugdafdeling en ook voor de oudere schakers is het gezelligheid troef. Voor beide afdelingen worden tal van activiteiten georganiseerd die zorgen voor een sportieve strijd en gezelligheid achter het bord met de 64 velden.

De jeugd:
Elke maandagavond wordt er door een aantal leden lesgegeven aan onze jeugdige schakers. Er wordt lesgegeven volgens een stappenmethode. In deze methode kan elk kind zijn eigen lestempo bepalen, elke stap wordt afgesloten met een diploma. Ook worden er natuurlijk door onze jeugdspelers wedstrijden gespeeld. Intern is er een clubcompetitie. Verder worden er teamwedstrijden gespeeld en doen de kinderen ook mee aan individuele toernooien. Thans wordt er op de maandagavond lesgegeven aan zo'n 10 tot 15 kinderen, graag zien wij dit aantal natuurlijk groeien.

Volwassenen:
Ook de volwassenen spelen op maandagavond hun wedstrijd. Als een rode draad loopt de interne clubcompetitie door het seizoen heen, met tussendoor tal van andere activiteiten. Zoals het lichtweektoernooi, het open Voorster Kampioenschap en een interne rapidtoernooi en snelschaaktoernooi. Ook wordt er door 4 schaakteams deelgenomen aan de wedstrijden tegen andere clubs in de Oostelijke Schaakbond.
Ook voor mindere schakers en beginners heeft de schaakclub genoeg te bieden. Er zijn mogelijkheden om les te krijgen om de beginselen van het fraaie schaakspel onder de knie te krijgen. Dit geldt natuurlijk ook voor de ouders van de jeugdleden. Misschien een goede reden om een keer geheel vrijblijvend een kijkje te komen nemen op onze clubavond.

Plaats en tijd:
De start van het nieuwe seizoen voor de jeugdleden is op maandag 15 augustus. De lessen worden elke maandagavond gegeven van 18.30 uur tot 19.30 uur. De speellocatie is in de kantine van de voetbalvereniging Voorst: sportpark "De Forst", Beelelaan 1 in Voorst.
Voor de volwassenen leden begint het seizoen op maandag 22 augustus. Op dezelfde lokatie begint de clubavond om 20.00 uur.
Voor meer informatie kunt U terecht bij onze secretaris John Eekhuis (0575-502054) of voor jeugdzaken bij Guido van Heuvelen (0575-503700). Verder hebben wij een internetsite waar ook alle gegevens op zijn te vinden: www.voorsterschaakclub.nl. Misschien tot ziens op onze clubavond.