Jeroen Bosch clubkampioen Voorster Schaakclub

VOORST. – Op maandag 13 juni heeft de Voorster Schaakclub het schaakseizoen afgesloten met een algemene ledenvergadering. Hierin werd natuurlijk uiteraard teruggekeken op het afgelopen seizoen. De spelers van het eerste team werden in het zonnetje gezet voor het behalen van het kampioenschap en verder was er de prijsuitreiking van de clubcompetitie. Na een spannende competitie (die vier verschillende koplopers heeft gekend) was Jeroen Bosch uiteindelijk het sterkst. Hij won de Els en Jo-wisseltrofee, voor Marcel Kraaijkamp en Michiel Jansen.

Ook de jeugdschakers hebben een clubcompetitie gespeeld. Hier werd Timo Stibbe de kampioen, leeftijdsprijzen waren er voor Tije Bosse en Maren Bosse. Ook zijn er weer een aantal jeugdschakers geweest die een schaakdiploma hebben gehaald. Dit zijn de volgende scha(a)k(st)ers:
Stap 3: Sven Pronk, stap 2: Esther Konijnenberg, Sanne Noordhuizen en Maren Bosse, stap 1: Koen Noordhuizen.

Verder was het een positieve vergadering. Besloten werd om volgend jaar met een 4e OSBO-team uit te komen. Dit zal een gemengd team worden van de wat oudere jeugdspelers en seniorenspelers.

Het nieuwe seizoen zal voor de jeugd weer beginnen op maandag 15 augustus (gelijk met de basisscholen), de senioren beginnen een week later op maandag 22 augustus. Wil je meer informatie over de schaakclub en heb je interesse om in het nieuwe seizoen eens te komen kijken. Bel gerust een naar onze secretaris John Eekhuis (0575-502054) of voor de jeugd naar Guido van Heuvelen (0575-503700).