Voorst 2 wint van Eerbeek

VOORST. – Vorige week zijn door zowel jeugdteams als seniorenteams van de Voorster Schaakclub OSBO-wedstrijden gespeeld. Hier volgt een verslag van de diverse teams van de Voorster Schaakclub.

2e team:
Het 2e team van de Voorster Schaakclub heeft in de 2e ronde van de OSBO-competitie gewonnen van Eerbeek 1. Een belangrijke overwinning, na de 5-1 nederlaag in de 1e ronde. Voorst begon de wedstrijd met een 1-0 voorsprong. Harry Schurink had zijn partij vooruit gespeeld en gewonnen. Een lekker begin dus. Helaas werd het al gauw 1-1. Henk Bergsma heeft zijn vorm van vorig seizoen nog niet te pakken en verloor. Gelukkig ging het daarna weer beter met Voorst. Fred Corpeleijn en Lūtsen Dooper wonnen hun partij. Daarna was voor Guido van Heuvelen en Remco de Boer het zaak geen risico te nemen. Beide spelers namen, ondanks een iets betere stelling, genoegen met remise. Daarmee was de 4-2 overwinning voor de Voorster schakers een feit.

D-team:
Ook de Voorster schaakjeugd liet weer van zich spreken. Het D-team (tot 12 jaar met de spelers Tije Bosse, Eva Bergsma, Sanne Noordhuizen en Esther Konijnenberg) stond na 2 speelronden zelfs bovenaan na een overwinning op O&O uit Kampen. Vervolgens werden er 3 ronden verloren. Dit was echter niet verrassend, aangezien Voorst moest aantreden tegen de sterkere tegenstanders. Het leuke van dit team is dat er drie dames in spelen, nogmaals een bewijs dat schaken niet alleen een mannensport is. Tije Bosse voelt zich prima tussen de dames, want op bord 1 wist hij maarliefst 2 punten te scoren.