Voorster Schaakclub begint weer te schaken

Op maandag 23 augustus is het zover. Dan beginnen de schakers uit Voorst en omstreken weer aan een nieuw schaakseizoen na een zomerstop van 2 maanden. De Voorster Schaakclub is een actieve vereniging met tal van activiteiten voor zowel de gevorderde schaker als de beginnende schaker. Diverse interne competities worden er georganiseerd, waaronder natuurlijk het clubkampioenschap. De winnaar van vorig jaar, Rudy Bloemhard, zal dit jaar de Els en Jo-wisseltrofee met succes willen verdedigen. Ook word er weer met 3 seniorenteams gespeeld in de OSBO-competitie. Ook voor de jeugd is er volop te schaken. Elke maandagavond wordt er op deskundige wijze lesgegeven volgens een stappenmethode. Hierbij kan een kind in zijn eigen tempo het schaakspel leren. Ook voor de jeugd zijn er interne wedstrijden en wordt ook met 3 teams meegedaan aan de OSBO-wedstrijden. Ook kunnen de kinderen regelmatig meedoen aan individuele toernooien.
Nu denkt U misschien, schaken is te moeilijk daar begin ik niet aan. Toch willen wij erop wijzen dat elk lid van de VSC het schaken heeft geleerd en velen ook pas op latere leeftijd.
De Voorster Schaakclub helpt ook beginnende schakers op weg door les te geven. Ook voor de ouders van schakende kinderen is dit een mogelijkheid. Verder is het tegenwoordig ook mogelijk om via het internet het schaken te leren. Op www.schaakacademie.nl kan men het spel leren via de stappenmethode. Wel zijn hier enige kosten aan verbonden.
Kom gerust eens vrijblijvend kijken op onze clubavond. Wij spelen vanaf 23 augustus elke maandagavond in de kantine van de voetbalvereniging Voorst op sportpark “de Forst” aan de Beelelaan. De jeugd speelt tussen 18.30 en 19.30 uur. De senioren beginnen om 20.00 uur.
Voor meer informatie kunt U bellen met John Eekhuis (0575-502054), Michiel Jansen (0575-503919) of Guido van Heuvelen voor de jeugd (0575-503700). Kijk ook gerust eens op onze internetsite: www.voorsterschaakclub.nl.
Hopelijk tot ziens op 23 augustus