V.S.C. Viert 65 jarig bestaan.

Voorst.- Op Zaterdag 21 september viert de Voorster Schaakclub haar 65 jarig bestaan. Tijdens deze feestelijke dag is er een schaaksimultaan in de kantine van de Voetbalvereniging Voorst. Merijn van Delft zal deze middag zijn schaakkunsten vertonen tegen ca. veertig schakers tegelijk. Merijn van Delft was in 1995 Nederlands kampioen in de klasse t/m 16 jaar. Inmiddels schaakt hij al jaren in de hoogste klasse van de K.N.S.B. Hij heeft een rating van 2322. Onder de leden van de Voorster Schaakclub is de hoogste rating 1840 en de laagste 1230. Tegenwoordig is de Apeldoorner actief in het lesgeven van jeugdige schaaktalenten. De komst van deze plaatselijke schaaktopper is gesponsord door las- en montagebedrijf Kempink Technical Systems uit Twello. In eerste instantie zal hij het opnemen tegen senioren- en jeugdleden van de Voorster Schaakclub plus enkele genodigden. Maar naar gelang het aantal borden dat vrijkomt kunt ook u een partijtje wagen. Merijn heeft aangegeven hier flexibel in te zijn. Iedereen is op Zaterdag hartelijk welkom om met ons het jubileum te vieren. Achter het schaakbord of gezellig achter een drankje. Deze schaakmiddag begint om 14.30 uur en zal ca. 17.30 uur eindigen. Na dit publieke gebeuren is er ’s avonds voor de leden van de schaakclub een feestavond in restaurant ’t Geveltje. De allerjongste leden worden met het feest natuurlijk niet vergeten. Op hen wacht een traktatie in snackbar ’t Hoekje.