Michiel Jansen clubkampioen Voorster Schaakclub

VOORST.- Het schaakseizoen 2001-2002 zit er weer op voor de Voorster Schaakclub. De schakers kunnen tevreden terugkijken op het afgelopen seizoen. De enigste domper van het seizoen was de degradatie van het eerste team uit de 2e klasse van de OSBO maar de andere teams wisten in de OSBO goed mee te draaien dit seizoen. Daarnaast organiseerde de club ook nog het Lichtweektoernooi en het Open Voorster Kampioenschap. Beide toernooien staan bekend om hun gezelligheid en trokken ook dit jaar weer vele schakers uit de regio.

De interne competitie bij de Voorster Schaakclub was ook dit seizoen weer spannend. Evenals afgelopen seizoenen was er ook nu weer een sterk middenveld van schakers die elkaar amper ontliepen. Maar ook in de top was het spannend, nieuwkomer Tim Haverkamp wist zich in zijn eerste seizoen bij de club op te werken naar de vierde plaats in het eindklassement. Jo Jansen had een bijzonder goed seizoen, met name in de externe wedstrijden wist hij veel te scoren en zo op de zesde plaats te eindigen. Jo eindigde afgelopen jaar op de twintigste plaats in het eindklassement dus hij heeft dit jaar een grote sprong voorwaarts gemaakt. De top bleef eigelijk in tact, Michiel Jansen en Jeroen Nikkels hebben beiden het gehele seizoen de eerste twee plaatsen gedeelt, net als vorig jaar. Maar Michiel was degene die de meeste punten behaalde enzo zijn titel pronlongeerde, Jeroen eindigde als tweede. Michiel won dit jaar ook al de interne rapidcompetitie en heeft dus een goed schaakseizoen gehad dit jaar. Het zal dus volgende jaar weer een felle strijd worden om de titel, maar hoe fel de strijd aan de borden bij de Voorster Schaakclub ook is, de gezelligheid blijft de boventoon voeren.

Klik hier voor de complete einduitslag.