4e ronde Open Voorster Kampioenschap

VOORST.- Op maandag 26 maart jongstleden vond er in de Voorst de vierde ronde plaats van het Open Voorster Kampioenschap, het schaaktoernooi dat jaarlijks door de Voorster Schaakclub wordt georganiseerd. Ook in de vierde ronde, van in totaal zes, waren er weer spannende wedstrijden. Maar de belangrijkste moet nog gespeelt worden, de nummers één en twee van de A-poule moeten nog hun wedstrijd spelen. Deze match zal plaatsvinden op 2 april. De vijfde ronde vindt overigs plaats op 23 april, eveneens in de voetbalkantine van de Voetbalvereniging Voorst.

A-poule
In de A-poule moet dus nog de belangrijkste wedstrijd, Erik Greven tegen Michiel Jansen, gespeelt worden maar dat niet weg dat de spanning er minder om is geworden. Jeroen Nikkels wist in de derde menig persoon te verbazen door titelverdediger Fokke Jonkman te verslaan. Hierdoor steeg hij naar de tweede plaats, helaas moest hij in de vierde ronde zijn meerdere erkennen in Jeroen Bosch van Rosenthal. Net als de nummers één en twee moet de titelverdediger Fokke Jonkman zijn wedstrijd nog spelen, hij zal deze wedstrijd op 9 april spelen tegen E. Goedhart. Over de stand kunnen we ten tijde van dit schrijven dus nog weinig zeggen. Maar we houden u op de hoogte van e strijd om de Jaques van Gelder Cup in dit blad.

B-poule
In de B-Poule vonden er meer positiewisselingen plaats. De nummer één, Guido van Heuvelen, moest aantreden tegen de Lammert de Bruin, de nummer twee. Lammert de Bruin wist de wedstrijd te winnen en zo de koppositie terug te winnen. Ook de nummers drie en vier moesten tegen elkaar, Wim Willemsen en Henk van Zandwijk. Ook in deze wedstrijd ging de hoogste in het klassement onderuit, waardoor Henk van Zandwijk langzaam aan richting de top van de B-Poule kruipt. Wie ook goed mee draait boven in het klassement is Jos Koers. Hij stond voor de wedstrijd op de zesde plaats en wist de nummer vijf, Gerhard Schepers, te verslaan. Er gebeurt dus nog veel in deze poule en het zal tot de laatste ronde duren voordat men weet wie er dit gaat promoveren naar de A-poule voor de volgende editie van het Open Voorster Kampioenschap.