Voorster Schaakclub begint nieuwe seizoen

VOORST.- Op maandag 21 augustus start het nieuwe schaakseizoen voor de schakers van de Voorster Schaakclub. Dan zullen de leden van de schaakclub elkaar weer treffen in de voetbalkantine van Voorst aan de Beelelaan te Voorst. Hier zullen de leden elke week hun uiterste best weer doen om een overwinning in de wacht te slepen. Ook in het seizoen 2000-2001 zullen er tal van aktiviteiten plaatsvinden zoals het Open Voorster Kampioenschap en het viertallen toernooi tijdens de lichtweek. Het lichtweek toernooi vindt plaats op 11 september. Meer informatie over dit toernooi volgt binnenkort in dit weekblad.

Nieuw seizoen
Zoals traditioneel bij de Voorster Schaakclub schaakt men op de maandagavond vanaf 20:00 uur tot soms in de late uurtjes. Op deze clubavonden speelt men voor de interne club competitie waarin Michiel Jansen dit zijn seizoen zijn titel moet gaan verdedigen tegenover een sterk deelnemersveld. Komend seizoen zullen er drie junioren meedoen in het seniorenveld te weten Sander de Boer, Maurik Koopman en Wim Jansen. Deze drie jonge fanatiekelingen spelen met een aangepast speeltempo en zullen veel strijd leveren om zich met de ‘oude garde’ te kunnen meten. Naast de interne competitie moet er ook weer strijd geleverd gaan worden in de externe competitie van de Oostelijke Schaakbond (OSBO). Dit gaat gebeuren met drie seniorenteams en twee jeugdteams.

Leeftijdsgrenzen zijn een taboe binnen de club, iedereen hoe jong of oud is welkom bij de club. Mocht u geďntresseerd zijn dan kunt u gerust eens langs komen tijdens een clubavond, dat is uiteraard geheel vrijblijvend. Ook voor de jeugd kan men terecht op de maandagavond, tussen 18:30 en 19:30 bent u van harte welkom om uw kind, en misschien u zelf, iets bij te laten brengen van de schaaksport.

Voor meer informatie over het senioren schaken kunt u contact opnemen met John Eekhuis tel. 0575-502054. Bent u op zoek naar informatie over het jeugdschaken, neemt u dan contact op met Harry Schurink tel. 0575- 502353.