Massakamp Voorst - Twello

VOORST. – Traditioneel wordt het schaakseizoen van de Voorster en Twellose schaakverenigingen afgesloten met een massakamp tussen beide verenigingen. De schaakclubs proberen met zoveel mogelijk leden tegen elkaar aan te treden. Vorige week maandag vond deze confrontatie plaats in Voorst en voor het eerst was er ook een wedstrijd tussen de jeugdleden van Voorst en Twello georganiseerd. De jeugdige schakers uit Twello bleken een maatje te groot voor de Voorster jongeren. Met een overweldigende zege van 8.5 – 1.5 was het krachtsverschil duidelijk. Bij de senioren ging de strijd wel gelijk op. Zoals de laatste jaren gebruikelijk bleef de spanning tot de laatste partij bewaard. Het begon goed voor de Voorstenaren die al snel op een 3-0 voorsprong kwamen. Twello kwam echter goed terug op de laatste borden en egaliseerde de stand tot 4-4. Daarna ging het verder gelijk op waarbij Twello steeds weer een puntje voor kwam. Michiel Jansen, de clubkampioen van Voorst, kon met een overwinning op het eerste bord de stand uiteindelijk op 8-8 brengen, een gelijke stand die nog niet eerder voorgekomen was.

Uitslagen jeugd:
  Voorst - Twello 1½-8½