Voorster schakers beginnen nieuw seizoen

VOORST. – De schakers van de Voorster Schaakclub beginnen op maandagavond 23 augustus aan het nieuwe seizoen. Wekelijks zullen de clubleden weer tegen elkaar, en in teamverband ook tegen andere verenigingen, strijden op de 64 velden van het schaakbord. Als vanzelfsprekend staan de welbekende evenementen zoals het viertallen toernooi en het open Voorster kampioenschap ook dit jaar weer op het programma.

Nieuwe secretaris
De Voorster Schaakclub zal dit seizoen met een nieuwe secretaris van start gaan. Na dertien jaar trouwe dienst besloot Els Jansen om zich niet herkiesbaar te stellen voor deze functie. Zij wordt opgevolgd door John Eekhuis. John is nog maar kort lid van de vereniging maar al veel langer bij de club betrokken omdat hij lange tijd de barkeeper is geweest tijdens de clubavonden en dan ook vaak langs de borden te zien was. De familie Jansen is erg aktief betrokken bij het schaakgebeuren in Voorst. Jo Jansen, echtgenoot van Els, is jarenlang wedstrijdleider geweest. Hun zoon Michiel is voorzitter van de vereniging, en zijn broer Henri behartigt de belangen voor de externe teamcompetitie. Als dank voor het genoten vertrouwen hebben Jo en Els de vereniging een wisselbeker voor de interne competitie aangeboden.

Nieuw seizoen
Het nieuwe seizoen zal van start gaan op maandag 23 augustus. De clubavonden zijn elke maandagavond in de kantine van de voetbalvereniging Voorst aan de Beelelaan en beginnen om 20.00 uur. Op de clubavonden wordt de interne clubcompetitie gespeeld. Daarnaast wordt er op enkele avonden een rapid competitie gespeeld in versneld tempo. Behalve de individuele wedstrijden in de interne competitie, zal er ook weer strijd worden geleverd in de teamwedstrijden voor de externe competitie van de Oostelijke Schaakbond. Dat gebeurt met maar liefst 3 teams. Het eerste team speelt in de tweede klasse en de andere twee teams spelen in de vierde klasse.

Voor jong en oud
De Voorster Schaakclub is er voor jong en oud, voor goede spelers en beginners. Geinteresseerden zijn altijd welkom, kom dus gerust eens vrijblijvend langs op onze clubavond. De club staat bekend als gemoedelijk en gezellig, zodat nieuwe leden snel hun ‘draai’ vinden. Ook voor de jeugd is er ruim aandacht, zo wordt er voor hen schaaktraining verzorgd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de nieuwe secretaris John Eekhuis tel. 0575-502054. Ook op Internet is de schaakclub te vinden, het adres is http://home.wxs.nl/~jnik/vsc.

Viertallen toernooi
Het eerstvolgende evenement dat door de Voorster Schaakclub wordt georganiseerd is het viertallen schaaktoernooi op 13 september. Weet u met nog drie anderen een team te vormen en wilt u een sportieve spannende avond beleven? Doe dan mee en schrijf u in bij het secretariaat.