Schaken om het Open Voorster Schaakkampioenschap

VOORST. – Vorige week werd de eerste ronde van Open Voorster Kampioenschap om de Jacques van Gelder Cup gespeeld. De kantine van de V.V. Voorst was weer gevuld met vele schakers die uit de wijde omgeving naar Voorst waren gekomen om aan dit open toernooi deel te nemen.

Met in totaal 48 deelnemers is het toernooi iets minder bezet dan vorig jaar. Met name voor de sterke A-poule waren er wat minder inschrijvingen. Ook de nummers 1 en 2 van vorig jaar, Ronnie Eggink en Frank London, zijn dit jaar verhinderd zodat er zeker een nieuwe kampioen zal zijn na de zes speelronden. Het is verheugend te melden dat er in de B-poule maar liefst 11 nieuwe deelnemers meedoen.

Zoals we van de Voorster Schaakclub gewend zijn, werd het weer een enorm gezellige en sportieve avond. Ook aan de inwendige mens werd gedacht door het serveren van kleine snacks. Op sportief gebied waren er weinig verrassende uitslagen, in poule A wonnen alle favorieten voor het kampioenschap.

De uitslagen van ronde 1 zijn:
poule A:

H. Kempink - M. Jansen 1-0
Groenenberg - J. Jansen 11 januari
E. van Veldhuizen - A. Gerrits 1-0

De volgende speelronde is op 25 januari in de kantine van de voetbalvereniging Voorst. Aanvang 20.00 uur.